Angličtina v MŠ
Výuka angličtiny v mateřských školách
Naším cílem je poskytnout dětem pozitivní a konstruktivní první setkání s angličtinou, vyučovat děti zábavnou formou a plně je zapojit do výuky. Metodika, kterou používáme, klade důraz na pasivní znalost, která předchází aktivní produkci jazyka. Děti se setkávají s jazykem prostřednictvím přirozené každodenní komunikace.
Při přípravě programu jsme vycházeli z potřeb dítěte determinovaných jeho věkem, teorií osvojování cizího jazyka a našich zkušeností, abychom umožnili našim studentům dosáhnout co nejlepších výsledků. Šest základních charakteristik našeho programu (pravidelné návyky, přirozená komunikace, písničky, pohyb/hry, příběhy, výtvarná činnost) reprezentují moderní metodiku a učební postupy a jsou zaměřeny nejen na zábavnou stránku výuky, ale i na její smysluplnost.
Plán výuky
Plán výuky je tematický, (Topic Based) protože věříme, že nejlépe reflektuje přirozený způsob učení dítěte. Témata jsou vybrána nejen podle zájmů této věkové skupiny, ale i podle jejich užitečnosti ve smyslu použití funkčního jazyka, který může dítě použít během komunikace s učitelem.
Měsíc | Téma | Cíl lekce |
---|---|---|
Září Úvod do angličtiny |
První lekce | – What´s your name? – My name is… |
Barvy | – red, yellow, blue, green, pink, purple | |
Čísla | – Čísla 1-6 – Opakování barev |
|
Říjen Představujeme třídu |
Ve třídě | – bag, pen, book, ball, crayon, chair, paintbrush, ruler, scissors, table – I have a (book) – It’s a (book) |
Tvary | – square, circle, triangle, star, line – It’s a (square) |
|
Halloween | – pumpkin, happy, sad, big, small, Happy Halloween I’m a pumpkin and I’m happy / sad / big / small |
|
Listopad Já a moje rodina |
Části obličeje | – face, eye(s), ear(s), nose, mouth, hair – Touch your- (nose, eyes etc) – Close your eyes / open your mouth – Comb your hair, wash your face |
Rodina | – baby, mummy, daddy, sister, brother, family – hello, bye-bye, čísla 1-6 |
|
Domácí mazlíčci | – bird, spider, fish, turtle, rabbit (elephant) – Do you like– – Yes I do / No I don-t – I want a- – big / small – Pet shop |
|
Prosinec Hračky a Vánoce |
Hlučné hračky | – plane, boat, robot, telephone, drum, trumpet – Stop that noise! – noisy, quiet, stop – Opakování barev |
Tiché hračky | – ball, car, teddy, dolly, train, scooter – Circle, square, rectangle, triangle – Wher’s the-? – What is-(red/ blue)? – I can see a- – ukazování |
|
Vánoce | – Father Christmas, card, Happy Christmas, Christmas tree, present | |
Leden Já, moje oblečení a počasí |
Části těla | – head, arms, tummy, fingers, legs, feet – Rozeznávání – shake/třást, wave/mávat, pat/poklepání, stamp/dupnout |
Oblečení | – t-shirt, trousers, socks, shoes, jacket, hat – barvy – What colour is / are the–? – Put on/ take off |
|
Počasí | – hot, cold, windy, sunny, rainy, umbrella – Oblečení – Části těla – Barvy Rozeznávání – What do we do when the weather is-(sunny/ rainy etc) |
|
Únor Můj domov |
Incy Wincy Spider | – spider, sunshine, rain – sunny, rainy – Rozeznávání – What is it? What is he doing? Is it sunny/ rainy? |
Místnosti v domě | – house, sitting room, kitchen, bedroom, bathroom, garden | |
Nábytek | – sofa, fridge, cooker, toilet, bath, TV, table, chair | |
Březen Zvířata |
Zvířata z džungle | – snake, parrot, monkey, tiger, crocodile – A -(monkey / tiger etc)- goes like this- (napodobování) |
Five little Monkeys | – Opakování čísel – doctor, monkey, telephone, bed, jumping |
|
V ZOO | – lion, tiger, crocodile, monkey, spider, elephant, snake, bird, section – The monkeys are- (climbing, eating, drinking) – Don’t- |
|
Duben Jídlo a velikonoce |
Piknik | – melon, cherries, chicken, sandwiches, yoghurt, milkshake – Yum! Yum! – Do you like- – I like- – I’m hungry |
Děláme dort/koláč | – chocolate, ice-cream, cake, apples, fish, banana – I like- – I don’t like- |
|
Velikonoce | – Easter, Easter Bunny, Easter Eggs | |
Květen Svět kolem nás |
Zvířata na statku | – duck, horse, sheep, cow, rabbit |
Dopravní prostředky | – lorry, bus, car, fire engine, bike – What can you see- |
|
V zábavním parku | – I want to-(fly, drive, ride) – He’s/ she’s (eating/ playing/ flying a plane) – Adventure park, big wheel, merry-go-round, bumper car, train, stall, game) RECEPTIVNÍ CVIČENÍ – Who’s-(flying a plane/ eating/ driving) – What’s (student’s name) doing- |
sylabus september [PDF, 92 kB]
sylabus november [PDF, 110 kB]
sylabus december [PDF, 107 kB]
Ukázkové video z výuky
Zde si můžete stáhnout sestřih ze standardních hodin angličtiny v rámci projektu „Výuka angličtiny v mateřských školách zřízených m.č. Praha 10“
Formát mpg., stopáž: cca 48 min., velikost 560 MB.
Doporučujeme nejprve stáhnout celé video – klik pravým tlačítkem myši a volba „Uložit odkaz/cíl jako“.
V případě jakýchkoliv dotazů k našemu programu výuky v mateřských školách nebo jakékoliv jiné jazykové výuce kontaktujte, prosím, naši školu:
